Σάββατο, 29 Μαρτίου 2008

"ΕΝΩΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ " ;

Athens IMC FORUM

συνεισφέρετε νέο άρθρο | στείλτε το άρθρο με e-mail

Προσθέστε τα σχόλιά σας | Πίσω στις συζητήσεις
758658
ΠΟΙΑ . . . "ΕΝΩΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ " ;
από Μέλος υπό αναστολή !!! 6:42μμ, Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007
(Τροποποιήθηκε 2:04πμ, Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2007)

αναστέλλεται προσωρινά η λειτουργία του συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων», μέχρι την έκδοση της, επί της παραπάνω ασκηθείσας εφέσεως, απόφασης.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Γνωρίζεται ότι:

α. Την 28-11-2005 ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών, κ. Ιωάννης Π. Διώτης, κατέθεσε ενώπιον του Πρωτοδικείου Αθηνών (τμήμα πολιτικών ενδίκων μέσων) έφεση κατά της υπ΄ αριθμ. 5265/2005 αποφάσεως του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας), σύμφωνα με την οποία εγκρίθηκε το καταστατικό και αναγνωρίστηκε το συνδικαλιστικό σωματείο με την επωνυμία «Ένωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων» - ΕΑΕΔ, η συζήτηση της οποίας (έφεσης) προσδιορίστηκε ενώπιον του 14ου τμήματος του Εφετείου Αθηνών κατά τη συνεδρίασή του της 16-3-2006 και ώρα 11.00΄ (πιν. 70).

β. Την 28-12-2005, ο ίδιος ως άνω εισαγγελέας, κατέθεσε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας) αίτηση κατά της Ενώσεως Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, ζητώντας την αναστολή εκτελέσεως της παραπάνω υπ΄ αριθμ. 5265/2005 αποφάσεως, μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της εφέσεώς του, η συζήτηση της οποίας (αιτήσεως) προσδιορίστηκε ενώπιον του αυτού δικαστηρίου κατά τη συνεδρίασή του της 13-2-2006 και ώρα 09.00΄ (αριθμ. Πινακ. ΡΔ/25, κτίριο 6, αίθουσα 3).

γ. Την 9-1-2006, ο προαναφερθείς εισαγγελέας, ζήτησε και έλαβε από την πρόεδρο υπηρεσίας (της αυτής ημερομηνίας) του Πρωτοδικείου Αθηνών, προσωρινή διαταγή, σύμφωνα με την οποία αναστέλλεται προσωρινά, μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης, η εκτέλεση της προαναφερθείσης 5265/2005 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.

Κατόπιν των παραπάνω ανακοινώνεται ότι αναστέλλεται προσωρινά η λειτουργία του συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων», μέχρι την έκδοση της, επί της παραπάνω ασκηθείσας εφέσεως, απόφασης.

www.eaedyn.gr/


Προσθέστε τα σχόλιά σας
758664
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ " http://omhroi.gr "
από Μέλος υπό αναστολή !!! 6:58μμ, Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007
Ράδιο Τσαρούχι: Τιμή στις Ένοπλες Δυνάμεις
ΕΣΤΙΑ, Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2007
Aποψη Αγαπητή «Εστία»,
Είναι τιμή για τις Ένοπλες Δυνάμεις η τοποθέτηση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Ναυάρχου κ. Χηνοφώτη Παναγιώτη στο ψηφοδέλτιο της Επικρατείας.

Είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται Ανώτατος Αξ/κος στο ψηφοδέλτιο της Επικρατείας και σε εκλέξιμη θέση. Ας ελπίσουμε η ενέργεια αυτή να σημάνει το τέλος της απαξίωσης του σώματος των Αξ/κών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες της χώρας.

Ευχαριστούμε τον κ. Πρωθυπουργό και ευχόμεθα στον Αρχηγό κ. Χηνοφώτη καλή επιτυχία στη νέα του Ρότα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο
του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αποστράτων Αξιωματικών Ε.Δ. και Σ.Α.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ " http://omhroi.gr "

omhroi.gr/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=...


758665
ΑΙΔΩΣ ΑΧΡΕΙΟΙ !!!
από Μέλος υπό αναστολή !!! 7:00μμ, Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007
Re: Τιμή στις Ένοπλες Δυνάμεις
Ανώνυμος 4 Σεπ 2007 - 07:50
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ από το : http://www.eaedyn.gr/

της "ΕΝΩΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ"
===============================

“ Γνωρίζεται ότι:

α. Την 28-11-2005 ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών, κ. Ιωάννης Π. Διώτης, κατέθεσε ενώπιον του Πρωτοδικείου Αθηνών (τμήμα πολιτικών ενδίκων μέσων) έφεση κατά της υπ΄ αριθμ. 5265/2005 αποφάσεως του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας), σύμφωνα με την οποία εγκρίθηκε το καταστατικό και αναγνωρίστηκε το συνδικαλιστικό σωματείο με την επωνυμία «Ένωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων» - ΕΑΕΔ, η συζήτηση της οποίας (έφεσης) προσδιορίστηκε ενώπιον του 14ου τμήματος του Εφετείου Αθηνών κατά τη συνεδρίασή του της 16-3-2006 και ώρα 11.00΄ (πιν. 70).

β. Την 28-12-2005, ο ίδιος ως άνω εισαγγελέας, κατέθεσε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (διαδικασία εκούσιας δικαιοδοσίας) αίτηση κατά της Ενώσεως Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, ζητώντας την αναστολή εκτελέσεως της παραπάνω υπ΄ αριθμ. 5265/2005 αποφάσεως, μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της εφέσεώς του, η συζήτηση της οποίας (αιτήσεως) προσδιορίστηκε ενώπιον του αυτού δικαστηρίου κατά τη συνεδρίασή του της 13-2-2006 και ώρα 09.00΄ (αριθμ. Πινακ. ΡΔ/25, κτίριο 6, αίθουσα 3).

γ. Την 9-1-2006, ο προαναφερθείς εισαγγελέας, ζήτησε και έλαβε από την πρόεδρο υπηρεσίας (της αυτής ημερομηνίας) του Πρωτοδικείου Αθηνών, προσωρινή διαταγή, σύμφωνα με την οποία αναστέλλεται προσωρινά, μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης, η εκτέλεση της προαναφερθείσης 5265/2005 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.

Κατόπιν των παραπάνω ανακοινώνεται ότι αναστέλλεται προσωρινά η λειτουργία του συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «Ένωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων», μέχρι την έκδοση της, επί της παραπάνω ασκηθείσας εφέσεως, απόφασης.”


================================

Μάλιστα κύριοι απόστρατοι . . .

αλλά πάρτε και θέση για τη παραπάνω 5265/2005 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.

Μούγκα ε;

Τι φοβάστε να μην πολιτικοποιηθεί το στράτευμα ;

Βέβαια εσείς είστε υπέρ της κομματικοποίησης και όχι υπέρ της ελεύθερης έκφρασης των ένστολων αξιωματικών.

ΑΙΔΩΣ ΑΧΡΕΙΟΙ !!!

Κάποτε θάρθει και για μας η λευτεριά
Κάποτε θάρθει και για μας η ξαστεριά


YS. "επώνυμος - ανώνυμος υπό αναστολή",
ας επιτρέψουν οι συνδικαλίζοντες δικαστές το συνδικαλισμό και σε μας τους ένστολους πολίτες και τότε θα έχετε ονόματα και διευθυνσεις.


758668
Σκίτσο του Γ. Ιωάννου από το «Έθνος»)
από Μέλος υπό αναστολή !!! 7:05μμ, Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007
Σκίτσο του Γ. Ιωάννου από το «Έθνος»)




758687
To Σύνταγμα της Ελλάδος
από Πολίτης Β' κατηγορίας 7:45μμ, Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007

To Σύνταγμα της Ελλάδος

http://www.bekiris.gr/sintagma_ellados_menou.htm

ΑΡΘΡΟ 29

§1. Έλληνες πολίτες που έχουν το εκλογικό δικαίωμα μπορούν ελεύθερα να ιδρύουν και να συμμετέχουν σε πολιτικά κόμματα, που η οργάνωση και η δράση τους οφείλει να εξυπηρετεί την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Πολίτες που δεν απέκτησαν ακόμη δικαίωμα να εκλέγουν μπορούν να συμμετέχουν στα τμήματα νέων των κομμάτων.

§3. Απαγορεύονται απολύτως οι οποιασδήποτε μορφής εκδηλώσεις υπέρ η κατά πολιτικού κόμματος στους δικαστικούς λειτουργούς και σε όσους υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις και στα σώματα ασφαλείας.

ΣΗΜ: Το εδάφιο 3 ισχύει μόνο για «υπηρετούν στις ένοπλες δυνάμεις» ;

Απαγορεύονται απολύτως οι οποιασδήποτε μορφής εκδηλώσεις υπέρ ή κατά πολιτικού κόμματος, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, στους υπαλλήλους του Δημοσίου, οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή δημοσίων επιχειρήσεων ή επιχειρήσεων οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ή επιχειρήσεων η διοίκηση των οποίων ορίζεται άμεσα η έμμεσα από το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχο.

ΣΗΜ : ο παραιτηθείς – υποψήφιος Επικρατείας της Νου Δυο, Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναυάρχος κ. Χηνοφώτης ΔΕΝ . . . «οποιασδήποτε μορφής εκδηλώσεις υπέρ ή κατά πολιτικού κόμματος» . . είχε καμιά εκδήλωση ; . . .

- Ε τότε πως επελέγη στο Επικρατείας της Νου Δου ;

- Μας δουλεύετε ρεεεεεεεεεεεεεεεεε…………….

ΑΡΘΡΟ 56 § 4.

Πολιτικοί υπάλληλοι και στρατιωτικοί γενικά, που έχουν κατά το νόμο αναλάβει υποχρέωση να παραμείνουν στην υπηρεσία για ορισμένο χρόνο, δεν μπορούν να ανακηρυχθούν υποψήφιοι ούτε να εκλεγούν βουλευτές όσο χρόνο διαρκεί η υποχρέωσή τους.

ΣΗΜ : ο παραιτηθείς – υποψήφιος Επικρατείας της Νου Δου, Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναυάρχος κ. Χηνοφώτης δεν έχει υποχρέωση να παραμείνει μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας του ως Αρχηγός των Ε.Δ. ;


758689
Τόσο σύμπωση πια ...?
από Αναγνώστης 7:57μμ, Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ


ΠΡΟΣ ΤΟΝ

ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗΝ της Ν.Δ., κυρ. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟ ΣΠΗΛΙΟ

ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΣΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΩΝ Ε.Δ. και των Σ.Α.

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αποστράτων Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας ευχαριστεί τον Υποψήφιο Βουλευτή κύριο Σπηλιωτόπουλο Σπήλιο, για την υποστήριξή του στην αντιμετώπισή των προβλημάτων των εν Ενεργεία και Αποστράτων Αξιωματικών στην συνάντηση των 17 προέδρων συνδικαλιστικών φορέων Αποστράτων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, με τον Πρόεδρο της Ν.Δ. κυρ. Κώστα Καραμανλή. Του ευχόμεθα καλή επιτυχία στις επερχόμενες εκλογές.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Γενικός Γραμματέας Ο Πρόεδρος
Σταφυλάς Φώτιος Πανταζόπουλος Δημήτριος
Υποστράτηγος ε΄.α΄. Αντιστράτηγος ε΄.α΄.

=======================================================

Πότε έγινε η δημοσίευση ;

ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, Εβδομαδιαία Ανεξάρτητη Εφημερίδα του Αιγίου
Ιδιοκτήτρια-Εκδότρια: Πέπη Σπηλιωτοπούλου

ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ 26/2/2004

http://www.filodimos.gr/2004/2-26.shtml?announcement_apostratoi.htm

-------------------------------------------------------------------------

Πως αυτά τα ρεμολιμέντα δημοσιεύουν πάντα προεκλογικά ?

Τόσο σύμπωση πια ...?







759886
Μήπως έφτασε η ώρα; "ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟ"
από Euromil - Banania 10:55μμ, Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007
(Τροποποιήθηκε 11:14μμ, Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007)
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ"

Μήπως έφτασε η ώρα;

Γράφει η ΝΤΙΝΑ ΒΑΓΕΝΑ

Θυμάστε τους... Γκοτζίλες εκείνων των παλιών στρατιωτικών συσσιτίων; Ε, λοιπόν, σε τέτοια βαθεία κατάψυξη βρίσκεται ακόμα στην Ελλάδα η υπόθεση του συνδικαλισμού στις ένοπλες δυνάμεις.

Υπόθεση που πάει χέρι χέρι με τη θεμελιακή αντίληψη γι' αυτή καθαυτή την υπόσταση του στρατιωτικού: ένστολος εργαζόμενος πολίτης ή στέλεχος ιεραρχίας που δίνει κι εκτελεί διαταγές και μόνο;

Προκαλεί δε τουλάχιστον απορία το γιατί εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται έτσι η υπόθεση αυτή στον τόπο μας, λαμβάνοντας ένα και μόνο έστω υπόψη: το γεγονός ότι μέσα σε μια Ευρώπη, όπου η επίσημη ιστορία του στρατιωτικού συνδικαλισμού μετράει ήδη 35 χρόνια (υπολογίζοντας από την ίδρυση του Euromil το 1972), χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία ή η Βρετανία διατηρούν θεσμοθετημένη σε διάφορες μορφές την ενεργό συλλογική εκπροσώπηση των δικαιωμάτων των στρατιωτικών. Για να μη μιλήσουμε για το ισχύον καθεστώς στις σκανδιναβικές χώρες, που ταυτίζει πλήρως από πλευράς δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στρατιωτικούς και δημοσίους υπαλλήλους -στη Σουηδία, ακόμη και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ είναι γραμμένος στο συνδικάτο!

Την ίδια στιγμή, μάλιστα, χώρες όπως οι παραπάνω και τις ασύμμετρες απειλές ενός ακήρυχτου πολέμου

-όπως αυτές διατυπώνονται στο ισχύον ατλαντικό και ΝΑΤΟϊκό στρατηγικό δόγμα- έχουν αντιμετωπίσει, με συνέπειες μέσα και έξω από την επικράτειά τους, αλλά και απώλειες σε έμψυχο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή τους έχει κοστίσει η ενεργός επιχειρησιακή συμμετοχή τους σε μέτωπα πολεμικών επεμβάσεων, όπως το Ιράκ και το Αφγανιστάν. Μάλιστα, στη Βρετανία, η κυβέρνηση του Γκόρντον Μπράουν έχει να αντιμετωπίσει τώρα και το θέμα της θεσμικής αναβάθμισης, με πλέον επίσημο ρόλο της Ομοσπονδίας των Ενόπλων Δυνάμεων (British Armed Forces Federation): στις 6 Ιουνίου, ο κυβερνητικός βουλευτής Κέβαν Τζόουνς κατέθεσε σχετική πρόταση νόμου στη Βουλή των Κοινοτήτων.

Η συμμετοχή ελληνικών δυνάμεων σε διεθνείς στρατιωτικές αποστολές έχει μέχρι στιγμής υπάρξει -ευτυχώς!- αναίμακτη. Ωστόσο, η αντίληψη και η κοσμοθεωρία κάποιων σημερινών εκπροσώπων της πολιτικής και στρατιωτικής ανώτατης εξουσίας, αλλά και κύκλων ομοϊδεατών τους αποστράτων, κατά βάθος φαίνεται πως δεν προχωρά πιο πέρα από τα «σύνορα της ελληνικής επικράτειας και τους εχθρούς που τα επιβουλεύονται». Επόμενο είναι, συνεπώς, κάθε αναφορά στη συλλογική εκπροσώπηση των στρατιωτικών να μεταφράζεται εδώ σε μορμολύκειο μαζικής ένστολης απείθειας, πολωτικού κομματισμού, εκμηδένισης της πειθαρχίας, ανταρσίας και κάθε μορφής απειλή στην τρέχουσα υπόσταση και θέση στην πράξη της ιεραρχίας. «Κινδυνεύει η Πατρίς», σαν να λέμε.

Αλλο άξιο απορίας προέκυψε στη διάρκεια της έρευνας αυτής που έγινε προτού «κλειδώσει» με βεβαιότητα το θέμα των πρόωρων εκλογών. Δύο ήταν οι συχνότερα επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις από πλευράς, κυρίως, αξιωματούχων του Ελληνικού Πενταγώνου: «Γιατί ψάχνετε αυτό το θέμα;», που σημαίνει «ποιοι κρύβονται από πίσω;», όπως και «μα, τώρα τι μας λέτε, να κάνουν απεργία και οι στρατιωτικοί;». Παράνοια, φοβίες και σύγχυση ή μήπως ανομολόγητες πολιτικές σκοπιμότητες, μπροστά σε ένα τόσο λεπτό και σοβαρό θέμα, που αφορά την υπηρεσία, τα μισθολογικά, την εγγύηση της αξιοκρατίας σε μεταθέσεις και προαγωγές, αλλά και τις συνθήκες διαβίωσης χιλιάδων μόνιμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, εν ενεργεία και αποστράτων, όπως και των οικογενειών τους;

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης
Οσο για το θέμα του κομματισμού στις Ενοπλες Δυνάμεις, ε, τι να πει κανείς; Ηταν και είναι παγίως γνωστό, τουλάχιστον, σε επίπεδο επιτελείου, ποιοι είναι οι «μπλε» ή οι «πράσινοι» αξιωματικοί. Και, αναλόγως του κόμματος της εξουσίας, είτε προωθούνται είτε «κάνουν δεξιά», όπως ευσχήμως αποκαλείται ο παραγκωνισμός ή η σκόπιμη αποστρατεία σε πλείστες όσες περιπτώσεις. Για να μην αναφερθούμε σε περιπτώσεις σαφώς πιο θεαματικές. Οπως αυτή του μέχρι προ ημερών επικεφαλής της διεύθυνσης ενημέρωσης του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, πλοίαρχου (άρτι εν αποστρατεία) Στέφανου Γκίκα. Ηταν από κοινός τόπος έως και ανέκδοτο εντός Ελληνικού Πενταγώνου (τουλάχιστον) πως εδώ και μήνες ο πλοίαρχος ε.α. απλώς περίμενε ανυπόμονα να προσδιοριστεί η ημερομηνία των εκλογών, ώστε να παραιτηθεί, όπως ο νόμος προβλέπει, από το στράτευμα, διότι επιθυμεί σφόδρα να εκλεγεί βουλευτής στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κέρκυρα (φυσικά με τη Ν.Δ.). Ούτε άγνωστες, επίσης, ήταν οι συχνότατες επισκέψεις του στη γενέτειρά του νήσο, όπου καλλιέργησε προφίλ πολιτευτή (με τη γνώση, ανοχή, αν όχι και ενθάρρυνση του πολιτικού του προϊσταμένου-υπουργού).

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης ανταποκρίθηκε στο αίτημα για επίσημη τοποθέτηση με βάση τις θέσεις τις κυβέρνησης για το στρατιωτικό συνδικαλισμό, λέγοντας τα εξής: «Είναι ένα ζήτημα, το οποίο έχει συζητηθεί στο παρελθόν και απασχολεί την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ. Εξετάζονται όλες οι παράμετροι του θέματος και οι πιθανές επιπτώσεις του στην εύρυθμη λειτουργία και αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων που, όπως γνωρίζετε, τα στελέχη τους κινούνται εντός ενός ειδικού πλαισίου, όπως αυτό προσδιορίζεται από το Σύνταγμα και τους νόμους, ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα. Αλλωστε, υπάρχει ένας μόνιμος διάλογος της ιεραρχίας ώστε να προωθούνται αιτήματα και να επιλύονται. Θεωρώ ότι μία τέτοια συζήτηση είναι πρόωρη και, βεβαίως, περιμένουμε και τις τελικές τοποθετήσεις των κομμάτων».

Ετσι, αλλά όχι ακριβώς έτσι. Γιατί, αν εξετάσει κανείς προσεκτικά γεγονότα που έχουν προηγηθεί, χωρίς να έχουν δει πλήρως το φως της δημοσιότητας στο χρόνο που διαδραματίστηκαν, το άκρως politically correct (και -γιατί όχι;- προεκλογικό) ύφος της τοποθέτησης του υπουργού, εκ των πραγμάτων γίνεται μη ρεαλιστικό.

Κατ' αρχάς, νομοθεσία για την οποιασδήποτε μορφής συλλογική εκπροσώπηση των στρατιωτικών (αντίστοιχη με αυτή των αστυνομικών, των πυροσβεστών και των λιμενικών) έναντι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, στην Ελλάδα δεν έχει μέχρι στιγμής εκπονηθεί. Το ισχύον Σύνταγμα δεν αποκλείει τη συγκεκριμένη δυνατότητα. Και εδώ «παίζουν» και οι ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της χώρας μας, που ανάγονται στο 2001. Τότε η Ελλάδα επικύρωσε το αναθεωρημένο (το 1996) κείμενο του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη (του 1961). Το άρθρο 5 του Χάρτη (που έχει επικυρωθεί από 19 κράτη-μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης και υπογραφεί από άλλα 18), αναφέρεται στο δικαίωμα της συλλογικής οργάνωσης και του συνδικαλισμού, ενώ το άρθρο 6 στο δικαίωμα της συλλογικής διαπραγμάτευσης.

Τον καιρό εκείνο, υπουργός Εργασίας ήταν ο Τάσος Γιαννίτσης και Εθνικής Αμυνας ο Ακης Τσοχατζόπουλος. Παρά την επικύρωση του Χάρτη, στη χώρα μας προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας, η οποία θα έδινε και στους στρατιωτικούς το δικαίωμα να συνδικαλίζονται, δεν υπήρξε. Το ΠΑΣΟΚ απλώς αδιαφόρησε στην πορεία. Ηταν και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ήταν και οι σχεδιασμοί εμπλοκής των Ενόπλων Δυνάμεων στο σύστημα της ασφάλειας των Αγώνων, ποιος είχε μυαλό για συνδικαλισμό;

Ηρθε το 2004, κυβέρνηση ΝΔ πια, ήρθε και πέρασε και η Ολυμπιάδα της Αθήνας. Και στις αρχές του 2005 κηρύχθηκε ο πόλεμος της ηγεσίας του Ελληνικού Πενταγώνου ενάντια στην πλέον συστηματοποιημένη μορφή στρατιωτικού συνδικαλισμού που εμφανίστηκε ποτέ στα ελληνικά δημόσια πράγματα, με την ονομασία «Ενωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων». Με «στρατηγούς-πρωταγωνιστές» τον πρώην υπουργό Αμυνας Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο και τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, ναύαρχο Παναγιώτη Χηνοφώτη, πάντα με φόβητρο τον... κομματισμό στο στράτευμα, η υπόθεση «ενεργός ένστολος πολίτης» πολεμήθηκε με πολιτικά, διοικητικά και νομικά μέσα, και βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εκκρεμότητα ενώπιον του Αρείου Πάγου.

Ετσι μας προέκυψαν οι Γκοτζίλες. Εδώ θα πούμε την ιστορία τους. Οσο για τους δύο πρωταγωνιστές, ο κ. Σπηλιωτόπουλος προ ημερών απέσυρε εαυτόν από την ενεργό πολιτική, αλλά και από την επικείμενη δοκιμασία της κάλπης των εκλογών της 16ης Σεπτεμβρίου. Ο κ. Χηνοφώτης φρεσκοπαραιτήθηκε, γιατί, κόντρα στα όσα κατά καιρούς είχε διακηρύξει, κατεβαίνει στις εκλογές.

ΠΗΓΗ :


759890
Φύλλο Παρασκευής 7-9-07 ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
από Euromil - Banania 11:03μμ, Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007
"Απαραίτητο συμπλήρωμα το δικαίωμα συνδικαλισμού"

«Ο συνδικαλισμός θα αναβάθμιζε τις Ε. Δ.»

Του ΑΚΗ ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ*

Ο συνδικαλισμός στις Ενοπλες Δυνάμεις είχε απασχολήσει το υπουργείο Εθνικής Αμυνας από το '98.

Ξεκινήσαμε τότε έναν διάλογο με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τους όρους λειτουργίας του συνδικαλιστικού κινήματος στις Ενοπλες Δυνάμεις. Συναντηθήκαμε και ανταλλάξαμε απόψεις με την ευρωπαϊκή συνδικαλιστική ηγεσία, στην οποία άτυπο μέλος έγινε μια πρωτοβουλιακή κίνηση στελεχών των Ε.Δ. Ωρίμασε, λοιπόν, η άποψή μας, έτσι ώστε το 2001 -επί της θητείας μου στο ΥΠΕΘΑ- επικυρώσαμε τα άρθρα 5 και 6 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, που προβλέπουν το δικαίωμα συλλογικής οργάνωσης και το δικαίωμα συλλογικής διαπραγμάτευσης και στις Ενοπλες Δυνάμεις. Φυσικά το δικαίωμα αυτό προϋποθέτει ότι δεν αμφισβητούνται ούτε η συνοχή ούτε η πειθαρχία ούτε το αξιόμαχο των Ε.Δ. ούτε μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης οι όροι επιχειρησιακής δράσης τους.

Αποφασίσαμε ότι ο συνδικαλισμός όχι μόνον ήταν συνταγματικό δικαίωμα που έπρεπε να γίνει αποδεκτό, αλλά αποτελούσε και ένα επιπλέον ποιοτικό στοιχείο για την περαιτέρω αναβάθμιση των Ε.Δ., ανάλογο του Συνδικαλιστικού Κινήματος που διαμορφώθηκε στα Σώματα Ασφαλείας, αλλά και των συλλογικών διαπραγματεύσεων στο δημόσιο τομέα, που κατοχυρώθηκαν πάλι από εμάς.

Δεν παραβλέπω ότι ήταν ένα θέμα που προκαλούσε διάλογο και βέβαια υπήρχαν και διαφορετικές απόψεις. Εμείς, όμως, που είχαμε την πολιτική ευθύνη εκείνη την περίοδο, θεωρήσαμε ότι ήταν ώριμες πλέον οι Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, με το βαθμό εξέλιξης που είχαμε κατακτήσει, να ενταχθούν στους ίδιους όρους λειτουργίας με τις Ενοπλες Δυνάμεις των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Η μη ολοκλήρωση αυτής της υπόθεσης αποτελεί ένα έλλειμμα για τις Ε.Δ. Σε συνθήκες πραγματικής δημοκρατικής λειτουργίας είναι απαραίτητο συμπλήρωμα το δικαίωμα συνδικαλισμού και η συγκρότηση ενός συνδικαλιστικού οργάνου, το οποίο σαφώς δεν παρεμβαίνει στα επιχειρησιακά θέματα και περιορίζεται αποκλειστικά στα συμφέροντα και ενδιαφέροντα των στελεχών, όπως ισχύει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες: Κάτι που είχα τη δυνατότητα να πληροφορηθώ άμεσα, καθώς παραβρέθηκα σε συνέδρια των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των στελεχών των ευρωπαϊκών Ε.Δ. Τα θέματα που προέτασσαν αφορούσαν αντικειμενικές διαδικασίες εξέλιξης και μισθολογίου.

Φυσικά, σήμερα, ύστερα από τρία χρόνια, όπου τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων βιώνουν τις συνέπειες της αναξιοπιστίας και της αναντιστοιχίας λόγων και έργων της κυβέρνησης της Ν.Δ., όπου κυριαρχούν γενικευμένη δυσαρέσκεια και ανασφάλεια, αλλά και αγανάκτηση για την υποβάθμιση του ρόλου τους, τον άκρατο κομματισμό και τον εμπαιγμό τους τόσο για το μισθολογικό όσο και για την προκλητική αδιαφορία για όλα όσα θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής τους, καταλαβαίνετε ότι προκύπτουν μεγάλα ερωτήματα για το κατά πόσον είναι δυνατόν να λειτουργήσει η δυνατότητα συνδικαλισμού. Εξάλλου, η πολιτική ηγεσία των τελευταίων ετών επί κυβέρνησης Ν.Δ. δεν έδωσε δείγμα γραφής ότι έχει ενδιαφέρον να εφαρμοστεί η σχετική απόφαση του Πρωτοδικείου, που θα κατοχύρωνε τη λειτουργία συνδικαλιστικού κινήματος στις Ενοπλες Δυνάμεις.

Εμείς πιστεύουμε ότι οι σύγχρονες και αξιόμαχες Ενοπλες Δυνάμεις στηρίζονται κατά προτεραιότητα στο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο πρέπει να εξελίσσεται με βάση τις αρχές της αξιοκρατίας, της αντικειμενικότητας, του επαγγελματισμού, της διαρκούς εκπαίδευσης και κατάρτισης και βέβαια με βάση ένα σταθερά ικανοποιητικό μισθολόγιο, που θα διασφαλίζει τη δυνατότητα αξιοπρεπούς διαβίωσης, αλλά και τη δυνατότητα συνυπηρέτησης για οικογενειακούς λόγους, καθώς είναι οι μοναδικοί λειτουργοί που δεν έχουν δικαίωμα άρνησης της μετάθεσής τους.

* Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, πρώην υπουργός Εθνικής Αμυνας (1996-2001)

759892
Τι προβλέπει το Σύνταγμα
από Euromil - Banania 11:05μμ, Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2007
(Τροποποιήθηκε 0:43πμ, Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2007)
Τι προβλέπει το Σύνταγμα

Αρθρο 12 - (Δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι)

1. Οι Ελληνες έχουν το δικαίωμα να συνιστούν ενώσεις και μη κερδοσκοπικά σωματεία, τηρώντας τους νόμους που ποτέ όμως δεν μπορούν να εξαρτήσουν την άσκηση του δικαιώματος αυτού από προηγούμενη άδεια.

2. Το σωματείο δεν μπορεί να διαλυθεί για παράβαση του νόμου ή ουσιώδους διάταξης του καταστατικού του, παρά μόνο με δικαστική απόφαση.

3. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται αναλόγως και σε ενώσεις προσώπων που δεν συνιστούν σωματείο...

Αρθρο 23 - (Συνδικαλιστική ελευθερία)

1. Το κράτος λαμβάνει τα προσήκοντα μέτρα για τη διασφάλιση της συνδικαλιστικής ελευθερίας και την ανεμπόδιστη άσκηση των συναφών μ' αυτή δικαιωμάτων εναντίον κάθε προσβολής τους, μέσα στα όρια του νόμου.

2. Η απεργία αποτελεί δικαίωμα και ασκείται από τις νόμιμα συστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις για τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών και εργασιακών γενικά συμφερόντων των εργαζομένων.

Απαγορεύεται η απεργία με οποιαδήποτε μορφή στους δικαστικούς λειτουργούς και σ' αυτούς που υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας...






«Θεμελιώδες δικαίωμα»

Του ΠΑΝΟΥ ΤΡΙΓΑΖΗ*

«Ο συνδικαλισμός είναι συστατικό μιας δημοκρατικής κοινωνίας, αναπόσπαστο στοιχείο του σύγχρονου πολιτισμού. Καμία κατηγορία εργαζομένων δεν μπορεί να εξαιρεθεί από το δικαίωμα αυτό, συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων πολιτών που εργάζονται ως ένστολοι (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και οπλίτες) στις Ενοπλες Δυνάμεις. Αποτελεί θεμελιώδες συνταγματικό δικαίωμα, αλλά απορρέει και από διεθνείς συμβάσεις.

Αποτελεί πραγματικότητα στην Ευρώπη, όπως προκύπτει και από τη δράση της «Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Στρατιωτικών Ενώσεων», όπου συμμετέχουν ενώσεις από 22 χώρες, εκπροσωπώντας 500 χιλιάδες στρατιωτικούς. Ας θυμηθούμε πόσες επιφυλάξεις υπήρχαν για τον συνδικαλισμό στα Σώματα Ασφαλείας, που τώρα θεωρείται εντελώς φυσιολογικός.

Είναι παρωχημένη η αντίληψη που θέλει τους εργαζομένους στις Ενοπλες Δυνάμεις ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, με απαράδεκτους περιορισμούς ή και άρνηση των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων τους. Είναι απορριπτέο τα δικαιώματα αυτά να θεωρούνται υπονομευτικά του αξιόμαχου και της πειθαρχίας, που δεν κλονίζει η δημοκρατία, αλλά η αναξιοκρατία και η ευνοιοκρατία».

*Μέλος της Π.Γ. του ΣΥΝ






«Ο συνδικαλισμός θα ματαίωνε τις ρουσφετολογικές τοποθετήσεις»

Ο καθηγητής Εργατικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών Αλέξης Μητρόπουλος το 1987 είχε ανοίξει νομικά το δρόμο στην ίδρυση συνδικαλιστικού οργάνου στην Αστυνομία. Δραστηριοποιήθηκε αντιστοίχως και για τους στρατιωτικούς, αναλαμβάνοντας, μέσω του γραφείου του, τη νομική υποστήριξη της υπόθεσης.

Ο δικηγόρος Γιώργος Αντωνακόπουλος, ειδικευμένος συνεργάτης του καθηγητή, πέρα από την ενεργό νομική εκπροσώπηση, είναι και ο συντάκτης του καταστατικού λειτουργίας της Ενωσης Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων. Αισιοδοξεί ότι ο προσδιορισμός της ημερομηνίας εκδίκασης της αναίρεσης της έφεσης Διώτη κατά της Ενωσης δεν αποκλείεται καθόλου να ανακοινωθεί μέχρι το τέλος του 2007.

Ο ίδιος φρόντισε να μας υπενθυμίσει την ύπαρξη ενός νομοθετικού κενού που καθιστά ανυπόστατες, έως και παράνομες, όλες τις διαταγές μεταθέσεων της στρατιωτικής ηγεσίας: Το κενό υφίσταται στον ισχύοντα νόμο 2439 «Ιεραρχία και εξέλιξη των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 219/1996) και συγκεκριμένα στην παράγραφο 2 του άρθρου 24 που ορίζει τις τοποθετήσεις και τις μεταθέσεις των αξιωματικών: «Με προεδρικό διάταγμα που προκαλείται από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας ύστερα από εισήγηση του ΣΑΓΕ (σ.σ.: Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων), καθορίζονται τα κριτήρια με βάση τα οποία θα διενεργούνται οι τοποθετήσεις και μεταθέσεις των αξιωματικών και ο προγραμματισμός τους τουλάχιστον δύο (2) έτη πριν από την υλοποίησή τους».

Εξηγούμαστε: Τέτοιο προεδρικό διάταγμα ουδέποτε έχει εκδοθεί. Το ζήτημα αποτελεί έναν από τους «κρυμμένους σκελετούς» στα ντουλάπια του Ελληνικού Πενταγώνου. Είναι επίσης το πλέον διάπλατα ανοιγμένο «παράθυρο» για αναξιοκρατία στην εξέλιξη των αξιωματικών όλων των βαθμών. Ουδείς θέλει να μιλάει γι' αυτό. Οσο για τη στρατιωτική ηγεσία, απρόθυμα το παραδέχεται -φυσικά ανεπισήμως. Εύκολα συνάγεται δε τι συνέπειες θα μπορούσε να έχει η ρητή και νόμιμη συνδικαλιστική διεκδίκηση έκδοσης και θέσης σε εφαρμογή του συγκεκριμένου προεδρικού διατάγματος. Πόσες ρουσφετολογικές τοποθετήσεις θα ματαίωνε άραγε κατ' έτος η πιστή εφαρμογή του;






"Σκοποί του συνδικαλισμού είναι η βελτίωση της θέσης των αξιωματικών, η προάσπιση της προσωπικής ελευθερίας, της ελευθερίας της σκέψης, της αξιοκρατίας, της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών"

Στη Σουηδία ακόμα και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ είναι γραμμένος σε συνδικάτο!

Η Ενωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων πρώτα τυλίχτηκε σε μια κόλλα χαρτί και ύστερα, φυσικά νομοτύπως, μπήκε στην κατάψυξη για να γίνει Γκοτζίλας. Δυόμισι χρόνια περίπου τραβάει η ιστορία της, διανθισμένη με το απαραίτητο πολιτικό και στρατιωτικά «διαβαθμισμένο» παρασκήνιο, έγγραφο και μη.

Ιδού λοιπόν κάποια ενδεικτικά της υπόθεσης αυτής περιστατικά, όπως βρίσκονται καταγεγραμμένα σε σειρά εγγράφων που είναι στη διάθεση της «Ε»:

Σε σύσκεψη που έλαβε χώρα στις 14 Ιανουαρίου 2005 στην Αθήνα, είκοσι νέοι αξιωματικοί και των τριών κλάδων υπογράφουν την ιδρυτική πράξη στρατιωτικού συνδικαλιστικού οργάνου πανελλήνιας εμβέλειας και το βαφτίζουν Ενωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Σύμφωνα με το καταστατικό, μέλη της Ενωσης θα είναι μόνον εν ενεργεία αξιωματικοί.

Σκοποί του συνδικαλιστικού σωματείου, μεταξύ άλλων, αναφέρονται: βελτίωση της θέσης των αξιωματικών, προάσπιση της προσωπικής ελευθερίας, της ελευθερίας της σκέψης, της αξιοκρατίας, της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και των δημοκρατικών ελευθεριών και ανάδειξη του σύγχρονου ρόλου των αξιωματικών ως παράγοντα εγγύησης της εθνικής ανεξαρτησίας και εμπέδωσης του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Προβαλλόμενα μέσα για την πραγματοποίηση αυτών των σκοπών είναι η μέριμνα για τη βελτίωση του νομοθετικού πλέγματος που διέπει τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων, η παροχή νομικής ή άλλης βοήθειας στα μέλη για την αντιμετώπιση υπηρεσιακών προβλημάτων ή η συμμετοχή εκπροσώπων της Ενωσης σε συμβούλια ή επιτροπές όπου συζητούνται θέματα σχετικά με τους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων.

Υπάρχει ξεχωριστή, σαφής αναφορά στο καταστατικό ότι αποκλείεται η απεργία ως μέσο διεκδίκησης αιτημάτων. Αποκλείεται επίσης η εμπλοκή μελών της Ενωσης στο καθαρά επιχειρησιακό μέρος της λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων.

Συγκροτείται επίσης επταμελής προσωρινή διοικητική επιτροπή της Ενωσης με πρόεδρο τον Ανέστη Τσουκαράκη, λοχαγό του Σώματος Δικαστικών Γραμματέων, και γραμματέα το σμηναγό (τότε υποσμηναγό) Ευστάθιο Καρβουνιάρη.

Στις 21 Ιανουαρίου 2005 κατατίθεται αίτηση αναγνώρισης του συνδικαλιστικού σωματείου στο Πρωτοδικείο Αθηνών. Συζητείται στις 14 Φεβρουαρίου 2005 και αρχικά απορρίπτεται με την απόφαση 2822/05.

Το θέμα φτάνει στη Βουλή. Στις 22 Φεβρουαρίου 2005, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Στέλιος Ματζαπετάκης καταθέτει ερώτηση προς τον υπουργό Αμυνας (Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο), ζητώντας την «καθαρή και σαφή θέση του υπουργείου» για την Ενωση. Παραπέμπεται να απαντηθεί μέσω της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Επί της διαδικασίας λοιπόν, σε υπηρεσιακό σημείωμα του Τμήματος Διοικητικών - Δικαστικών Θεμάτων του Β' Κλάδου του ΓΕΕΘΑ προς το Γραφείο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της Νομικής Υπηρεσίας του ΕΠΥΕΘΑ με ημερομηνία 2 Μαρτίου 2005, αναφέρονται τα εξής: «...το υπόψη ζήτημα είναι παλαιότερο και έχει εξεταστεί και στο πλαίσιο των άρθρων 5 και 6 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη (δικαίωμα συλλογικής οργάνωσης και διαπραγμάτευσης), πλην όμως ακόμα μελετάται από το ΥΠΕΘΑ σε όλες του τις διαστάσεις και δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση επ' αυτού. Κατά συνέπεια, στην παρούσα χρονική στιγμή δεν μπορεί να λεχθεί τίποτα περαιτέρω επί του θέματος...».

Στο μεταξύ, οι συνδικαλιστές της Ενωσης προχωρούν σε εγγραφές μελών μέσα στο στράτευμα, οι στρατηγοί θορυβούνται, οι απόστρατοι-ψηφοφόροι του υπουργού δυσφορούν και ο υπουργός ζητεί νομικές συμβουλές, τη στιγμή μάλιστα που του θέτει το ζήτημα και η Διαρκής Επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής. Ο συσχετισμός «στρατιωτικός συνδικαλισμός - κομματισμός και χαλάρωση πειθαρχίας» επιχειρείται να λανσαριστεί ως πολιτικό αξίωμα.

Ομως, σχετικό τετρασέλιδο εμπιστευτικό σημείωμα προς το β' υπαρχηγό ΓΕΕΘΑ με ημερομηνία 12 Απριλίου 2005 που υπογράφει ο στρατιωτικός δικαστής γ' Βασίλειος Μακρής, άλλα εισηγείται: «ΔΕΝ μπορεί -γράφει- πλέον να υποστηριχθεί σοβαρά ότι οι στρατιωτικοί (τόσο οι επαγγελματίες όσο και οι στρατευμένοι θητείας) δεν έχουν αυτό το δικαίωμα. Πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί ότι το δικαίωμα προς συνδικαλισμό δεν σημαίνει αυτόματα και δικαίωμα απεργίας...». Επικαλείται δε τα άρθρα 12 παρ. 1 και 23 του Συντάγματος, τις ευρωπαϊκές πολιτικές ντιρεκτίβες και την ύπαρξη του Euromil, για να καταλήξει: «Με δεδομένη την ύπαρξη του σχετικού ατομικού και κοινωνικού δικαιώματος και στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων, κατά παραπάνω, θα πρέπει, κατά την άποψή μας, να εξεταστεί σοβαρά η άμεση νομοθετική ρύθμιση του θέματος, ώστε να προστατευτεί και να οργανωθεί από τώρα (και με τις ορθές βάσεις) ο τρόπος άσκησης του δικαιώματος. Υπενθυμίζουμε ότι κάτι τέτοιο έγινε (έστω και καθυστερημένα) και για το συνδικαλισμό των αστυνομικών υπαλλήλων (ν. 2265/94)...». Οσο για την υπόθεση «χαλάρωση πειθαρχίας», σημειώνει: «Το θέμα είναι ευρύ και αόριστο, έτσι όπως τίθεται, και με ελάχιστο νομικό περιεχόμενο επί της ουσίας. Χωρίς την παροχή διευκρινίσεων δεν είναι δυνατόν να γίνει αντικείμενο προσέγγισης από καθαρά νομική άποψη».

Οι στρατιωτικοί συνδικαλιστές επιμένουν. Στις 18 Ιουλίου 2005 το Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας με την απόφαση 5265/05 νομιμοποιεί ως απολύτως συμβατή με το Σύνταγμα την ύπαρξη της Ενωσης. Αλλά υπάρχουν πολλοί που αυτό δεν τους αρέσει καθόλου.

Χαρακτηριστικό το εξής: Ο αντιστράτηγος ε.α. και επίτιμος β' υπαρχηγός ΓΕΣ Παναγιώτης Ρουσελάκης, πρόεδρος του φρεσκοενταγμένου στον Euromil συνδέσμου αποστράτων με την ονομασία «Εταιρεία Αλληλεγγύης - ΕΤΑΛ», επιχειρεί να εξασφαλίσει έγκριση και υλική συνδρομή του υπουργείου Αμυνας για την πραγματοποίηση του ετήσιου συνεδρίου του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού οργανισμού στην Αθήνα - κάτι που όντως έλαβε χώρα το 2006 στο Πολεμικό Μουσείο. Σε σχετική επιστολή του προς τον α' υπαρχηγό ΓΕΕΘΑ αντιστράτηγο Στυλιανό Παναγόπουλο στις 28 Ιουλίου 2005, γράφει: «...στη χώρα μας θα μπορούσε ίσως να υιοθετηθεί αρχικά μια επιφυλακτική μεν, αλλά θετική στάση χαμηλών τόνων απέναντι στον Euromil, χωρίς επίσημες δηλώσεις και εμφανείς ενέργειες από τις στρατιωτικές αρχές. Κατά την εκτίμησή μας, μια τέτοια στάση θα ενεθάρρυνε τους Συνδέσμους και Ενώσεις Αξιωματικών στη χώρα μας να ενταχθούν προοδευτικά στον Euromil, ο οποίος εκ του καταστατικού του προστατεύει τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του στρατιωτικού προσωπικού εν γένει. Με αυτόν τον τρόπο, πιστεύουμε, θα περιοριστούν οι πιθανότητες ανάπτυξης συνδικαλισμού στις τάξεις του στρατεύματος. Με άλλα λόγια, αν τα εν ενεργεία στελέχη γνωρίζουν ότι μπορούν να υποστηρίξουν τα δικαιώματά τους μέσω κάποιου Συνδέσμου ή Ενωσης που ήδη υπάρχει και συνάμα ανήκει σε έναν αναγνωρισμένο και έγκυρο Πανευρωπαϊκό Οργανισμό, λογικά δεν θα κατατείνουν να οργανωθούν συνδικαλιστικά εντός του στρατεύματος...».

Στις 4 Οκτωβρίου 2005, στο υπηρεσιακό σημείωμα υπ' αριθμ. 67 του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του ΓΕΕΘΑ χαρακτηρίζονται «απαράδεκτα» τα αναγραφόμενα της παραπάνω επιστολής «και τα εξ αυτών υπονοούμενα». Ο συντάκτης του σημειώματος στρατιωτικός δικαστής β' πλέον, Βασίλειος Μακρής, επιμένει: «...Οπως έχουμε ήδη επισημάνει σε άτυπο σημείωμά μας της 12-04-05 προς την ιεραρχία, είναι πλέον δεδομένο και αδιαμφισβήτητο ότι τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων (επαγγελματίες και στρατευμένοι) έχουν το ατομικό και κοινωνικό δικαίωμα να συστήσουν και να συμμετάσχουν ενεργώς σε οργανώσεις προστασίας των επαγγελματικών τους συμφερόντων, στο πλαίσιο των δημοκρατικών θεσμών (χωρίς παράλληλο δικαίωμα απεργίας). Αντί για "σκέψεις" όπως τις παραπάνω, θα πρέπει από το ΥΠΕΘΑ να εξεταστεί σοβαρά η άμεση νομοθετική ρύθμιση του τρόπου άσκησης του συγκεκριμένου δικαιώματος του στρατιωτικού προσωπικού, ώστε να προστατευθεί και να οργανωθεί από τώρα και με τις ορθές βάσεις...».

Ενδιαμέσως, στις 2 Σεπτεμβρίου 2005, οι πρωτοδίκως νομιμοποιημένοι πλέον στρατιωτικοί συνδικαλιστές στέλνουν επιστολή στους στρατιωτικούς αρχηγούς όλων των επιτελείων ζητώντας συνάντηση γνωριμίας μαζί τους, εν όψει της έναρξης συνδικαλιστικής δραστηριότητας των Ενόπλων Δυνάμεων. Ουδέποτε θα λάβουν απάντηση. Αντιστοίχως αναπάντητες θα μείνουν επιστολές τους και προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας - υπουργό και υφυπουργούς.

Στις 29 Νοεμβρίου 2005, ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Ι. Διώτης ασκεί έφεση υπέρ του νόμου κατά της νομιμοποιητικής της Ενωσης απόφασης 5265/2005 του Πρωτοδικείου, θεωρώντας ότι έγινε εσφαλμένη ερμηνεία του Συντάγματος και των νόμων. Ταχύτατα προσδιορίζεται η εκδίκασή της για τις 16 Μαρτίου 2006.

Το Ελληνικό Πεντάγωνο έχει ανασυνταχτεί κι αντεπιτίθεται!

Στις 12 Δεκεμβρίου 2005 ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Παναγιώτης Χηνοφώτης απευθύνεται εγγράφως προς τον εισαγγελέα Πρωτοδικών: «...παρακαλούμε να εξετάσετε τη δυνατότητα άσκησης αίτησης αναστολής των εννόμων συνεπειών της υπ' αριθμόν 5265/2005 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών μέχρι την εκδίκαση της έφεσής σας κατ' αυτής...».

Ζητεί δηλαδή να απαγορευτούν οι δραστηριότητες των στρατιωτικών συνδικαλιστών και προβάλλει σχετικά μεταξύ άλλων τους εξής λόγους:

- «Μέχρι την εκδίκαση της έφεσης τίθεται εν αμφιβόλω η εφαρμογή των κανονισμών πειθαρχίας και του Στρατιωτικού Ποινικού Κώδικα που απαγορεύουν το συνδικαλισμό και κατ' επέκταση δημιουργούν λόγο αναστολής των συγκεκριμένων κανονισμών και νόμων».

- «Η δημιουργία συνδικαλιστικού σωματείου στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων σαφώς επηρεάζει την εύρυθμη λειτουργία και μαχητική ικανότητα του στρατεύματος, θα αποδυναμώσει την οργανωτική του συνοχή και θα διαταράξει τη στρατιωτική πειθαρχία, ιδιαίτερα σε καταστάσεις όπου οι απαιτήσεις ετοιμότητος και επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των δυνάμεων και μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων είναι ιδιαίτερα αυξημένες».

Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ δείχνει καθαρά ότι δεν εγκρίνει καθόλου το γεγονός πως η προσωρινή διοικούσα επιτροπή της Ενωσης Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων είχε ήδη αρχίσει τη συνδικαλιστική της δράση, με κάλεσμα σε συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη στις 14 Δεκεμβρίου 2005 (δύο μέρες μετά την ημερομηνία της επιστολής), παρουσία αντιπροσώπων της στο 13ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας στις 10-11-2005 ή αιτήματος για ανάρτηση του καταστατικού της στους πίνακες ανακοινώσεων των στρατιωτικών μονάδων ανά την επικράτεια.

Αντίγραφα της παραπάνω επιστολής του αρχηγού ΓΕΕΘΑ είχαν επιδοθεί στην πολιτική ηγεσία του Ελληνικού Πενταγώνου (υπουργό Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο και υφυπουργούς Βασίλη Μιχαλολιάκο και Γιάννη Λαμπρόπουλο), καθώς και στους αρχηγούς των τριών γενικών επιτελείων.

Στις 29 Δεκεμβρίου 2005 ο εισαγγελέας Πρωτοδικών καταθέτει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, ζητώντας την αναστολή των πρωτοδίκως νομιμοποιημένων δραστηριοτήτων των στρατιωτικών συνδικαλιστών μέχρι την εκδίκαση της έφεσής του και η εκδίκαση της συγκεκριμένης αγωγής προσδιορίζεται για τις 13 Φεβρουαρίου 2006.

Στις 9 Ιανουαρίου 2006, με προσωρινή διαταγή της προέδρου Υπηρεσίας του Πρωτοδικείου Αθηνών αναστέλλεται προσωρινά η εκτέλεση της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για την αναγνώριση του στρατιωτικού συνδικαλιστικού σωματείου. Την επομένη κιόλας, επείγουσα διαταγή του Γενικού Επιτελείου Στρατού που φέρει την υπογραφή του ταξίαρχου Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, διευθυντή του 1ου Επιτελικού Γραφείου του ΓΕΣ, αποστέλλεται στους διοικητές των μονάδων ανά την επικράτεια με την υπόμνηση «παρακαλούμε για την άμεση ενημέρωση των στελεχών των μονάδων -υπηρεσιών σας».

Δεν είναι άσχετη η συγκυρία: Ηδη είχε προσδιοριστεί για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου 2006 να γίνουν οι εκλογές για το διοικητικό συμβούλιο της Ενωσης. Προετοιμαζόταν δε συγκέντρωση των συνδικαλιστών στρατιωτικών στο αμφιθέατρο του Δήμου Χολαργού για τις 10 Ιανουαρίου 2006. Είχαν μάλιστα προσκληθεί πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, κόμματα και συνδικαλιστικοί φορείς. Τελικά, παρά τις αντιξοότητες, η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε, με άλλους διοργανωτές (όχι την Ενωση) και χωρίς εκπρόσωπο της κυβέρνησης.

Στις 16 Φεβρουαρίου 2006 εκδικάστηκε η αίτηση των ασφαλιστικών μέτρων και την 1η Μαρτίου 2006 κοινοποιείται η απόφαση που ορίζει την αναστολή της ισχύος της πρωτόδικης, νομιμοποιητικής της Ενωσης, απόφασης, μέχρι την εκδίκαση της έφεσης.

Και σε ένα μήνα, στις 16 Μαρτίου 2006, εκδικάστηκε η έφεση Διώτη. Με την απόφαση 7666/06 το Εφετείο δέχτηκε το συλλογισμό του εφεσιβάλλοντος εισαγγελέα Πρωτοδικών και κατήργησε την πρωτόδικη απόφαση, αφαιρώντας από την Ενωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων το δικαίωμα ύπαρξής της.

Ετσι, ο συνδικαλιστικός λόγος των Ελλήνων στρατιωτικών βγήκε στην παρανομία...






«Οι παρεμβάσεις πέτυχαν αναστολή της λειτουργίας του σωματείου»

Του ΒΑΣΙΛΗ ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΥ*

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η προσπάθεια ορισμένων μονίμων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων όλων των κλάδων για τη σύσταση σωματείου σε αυτό το χώρο, η διαμόρφωση και κατάθεση καταστατικού στις αρμόδιες δικαστικές αρχές, φανερώνει την ύπαρξη οξυμένων προβλημάτων που δεν αντιμετωπίζονται με τη συγκρότηση κάποιων επιτροπών στα Γενικά Επιτελεία, αλλά και την απαίτηση των αξιωματικών για ουσιαστική κατοχύρωση ισονομίας και δημοκρατικών δικαιωμάτων.

Ταυτόχρονα πρέπει να σημειωθεί ότι:

α) Η έγκριση του καταστατικού από το Πρωτοδικείο Αθηνών αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει συνταγματικό κώλυμα και

β) Οι παρεμβάσεις της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλων που πέτυχαν αναστολή της λειτουργίας του σωματείου, το οποίο βρήκε πλατιά απήχηση, φανερώνουν πολιτικές μεθοδεύσεις και επιλογές, φόβο.

Η ευθύνη βαραίνει και τα δύο κυβερνητικά κόμματα γιατί όχι μόνο τοποθετήθηκαν αρνητικά στη συγκεκριμένη υπόθεση, αλλά και γιατί όφειλαν και μπορούσαν να έχουν κατοχυρώσει με απόλυτη νομική ευκρίνεια το δικαίωμα του συνδικαλισμού στις Ενοπλες Δυνάμεις. Το ΚΚΕ, στα πλαίσια των πάγιων και προγραμματικά κατοχυρωμένων θέσεών του υπεράσπισης των δημοκρατικών, πολιτικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, παλεύει και για την κατοχύρωση του συνδικαλισμού στις Ενοπλες Δυνάμεις και απαιτεί την άρση των εμποδίων λειτουργίας του συγκεκριμένου σωματείου».

* Υπεύθυνος Τμήματος Αντιιμπεριαλιστικής Δράσης και Αμυνας της Κ.Ε. του ΚΚΕ.






Ευρωπαϊκός Οργανισμός Στρατιωτικών Οργανώσεων (Euromil)

Με θεμελιώδη διακηρυγμένη αντίληψη ότι οι υπηρετούντες στις Ενοπλες Δυνάμεις δεν είναι παρά ένστολοι πολίτες, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Στρατιωτικών Οργανώσεων (Euromil) είναι πολιτικά και θρησκευτικά ανεξάρτητη και μη κερδοσκοπική Μη Κυβερνητική Οργάνωση.

Ιδρύθηκε το 1972, εδρεύει στις Βρυξέλλες και προς το παρόν εκπροσωπεί 34 συνδικάτα, συνδέσμους, οργανώσεις και σωματεία στρατιωτικών εν ενεργεία και αποστράτων από 22 χώρες, τις εξής: Βέλγιο, Βουλγαρία, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, FYROM, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Ολλανδία, Ουκρανία.

Σχετικά με την Ελλάδα, τα συμφέροντα των στρατευμένων στον Euromil εκπροσωπούνται από δύο οργανώσεις αποστράτων την Εταιρεία Αλληλεγγύης -ΕΤΑΛ και τον Σύλλογο Αποφοίτων ΣΤΥΑ.






ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/08/2007






"O σιωπών δοκεί συναινείν", [(qui tacet consentire videtur) (=όποιος σιωπά φαίνεται ότι συναινεί), κατά το ρωμαϊκό δίκαιο].

Δεν υπάρχουν σχόλια: